Selasa, 21 April 2015

PERMATA : Ziarah Menziarahi Amalan Tradisi Mahasiswi Johor

KAHERAH, 20 April 2015- Hal Ehwal Wanita Islam Badan Kebajikan Pelajar-Pelajar Johor di Mesir BKJM 14/15 dibawah Unit Kebajikan dan Kemanusiaan HEWI telah menganjurkan satu program iaitu ‘PERMATA’ yang telah diadakan di Teratak Zahra’ (kediaman Saudari Nur Farah Ain binti Yatim Mustaffa), Hayyu Asyir yang melibatkan seluruh akhawat BKPJM yang berada di Raba’ah mahupun rumah sewa.

Antara tujuan program ini dilaksanakan adalah untuk mengeratkan lagi ukhuwah antara satu sama lain juga dapat mengenali berkenalan antara tuan rumah dengan adik-beradik BKPJM yang lain dengan lebih mendalam lagi.

   Dengan Sempena 1 rejab 1436  pada hari ini seluruh akhawat digalakkan untuk berpuasa sunat bagi menambah amal kebaikan daripada hari tersebut. Antara tentatif yang dijalankan adalah bacaan yassin, bacaan qasidah serta jamuan berbuka puasa dengan makanan yang telah disediakan oleh setiap ahli muzakarah berkelompok. Di samping itu, ahli dapat meribat ukhuwah antara satu sama lain dapat berkumpul bersama-sama bagi menjayakan program ini.


    Program ini  mendapat sambutan yang baik dan menggalakkan dari adik beradik BKPJM, serta diharapkan program seperti ini dapat dieteruskan di masa akan datang. Akhirnya,majlis ditutup dengan sedikit ucapan dari wakil Unit Kebajikan dan Kemanusiaan HEWI, Shakerah Naimah binti Aris serta bacaan surah Al-Asr dan kafarah majlis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan