Ahad, 5 April 2015

STRIKE C ZONE : Mengukir Kenangan Bersama Taakhi Zon C Dalam Kesukanan, Mematri Ukhwah Dalam Kehidupan

KAHERAH,4 April 2015- Badan Kebajikan Pelajar-Pelajar Johor di Mesir (BKPJM) 2014/2015 di bawah Unit Kebudayaan,Kesenian dan Sukan Hal Ehwal Wanita Islam 14/15 telah mengadakan riadah ‘Strike C Zone’ yang telah diadakan di Nadi Syabab Hayyu Sadis. Kemeriahan program ini bukan sekadar dimeriahkan oleh anak Johor sendiri bahkan turut disertai juga dengan BKAN taakhi zon C  iaitu Perlis dan Perak.

            Program sukan antara taakhi ini yang julung kali diadakan pada tahun ini mendapat sambutan yang memuaskan. Permainan bola jaring ini dimulakan dengan senaman ringan pada jam 3.30 petang. Turut hadir Ketua HEWI dari Perlis Saudari Salbila binti Saruddin­­­ dan Perak Saudari Nurul Fadhillah binti Mohd Khairi dan juga lebih 30 orang mahasiswi Johor,Perlis dan Perak. Mahasiswi Johor terdiri dari mereka yang menetap di Asrama Pelajar Johor Rabaah, rumah sewa Hayyu Sabik, Asyir, Sadis dan Arma.



            Sukan ini dianjurkan dalam melibatkan antara BKAN taakhi zon C  tidak lain adalah untuk mengikat ukhwah antara kita sendiri melalui sukan dan riadah. Inisiatif ini diambil bagi meneruskan serta memperkukuhkan hubungan dalam menjalinkan ukhwah bersama taakhi. Sesungguhnya seorang mukmin itu besaudara,maka persaudaraan dalam islam ini amat ditekankan oleh BKPJM sendiri. Saranan ini di penuhi bagi mengekalkan dasar Islam yang dibawa. Maka diharapkan ukhwah menerusi program ini dapat diteruskan lagi antara kita semua.

            Sebelum berakhir,kami telah bersama untuk bergambar sebagai kenangan dan bersalam-salaman. Program ini diakhiri dengan penyerahan ‘first-aid’ oleh Ketua Unit Kebajikan dan Kemanusiaan HEWI 14/15 kepada wakil APJ Rabaah dan rumah-rumah sewa sekitar Kaherah. Diharapkan program sebegini dapat diteruskan lagi dan terus menerus mendapat sokongan daripada seluruh anak Johor serta Bkan taakhi dan semoga ianya menjadi wasilah dalam kita saling mengenali dan memperkukuhkan lagi ukhwah antara kita semua sesama muslim sebagai mahasiswa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan